In november 2016 kwam Black Sun Empire bij Regime voor het ontwikkelen van cover art voor het nieuwe album genaamd 'The Wrong Room'. Dit werd uiteindelijk een van de grootste, meest complexe artwork projecten die we hebben gedaan. We bouwden een compleet functionerende, waterbestendige flitsstudio waarin we maanden aan experimenten konden uitvoeren met water en verf.
We probeerden eerst een vreemde sfeer te creëren met opgezette dieren, verschillende soorten meubilair en gesprongen spiegels, maar kwamen erachter dat het beeld het beste werkte met enkel water en verf. Uiteindelijk vonden we de beste methode voor het maken van vreemde vormen in water door deze met verschillende pigmenten te mixen en daarna het met uitgebreide routines te gooien op het specifieke manieren. Door het toevoegen van hoge snelheidsflitsers was het mogelijk om de scéne verschrikkelijk scherp te krijgen en weer een kanjer van een platenhoes op te leveren.
Back in November 2016, the infamous Black Sun Empire approached Regime to create artwork for their new album called 'The Wrong Room'. What happened next was one of the biggest, most complex artwork projects we've done to date: to create a fully functional, waterproof studio that would house huge experiments with water and paint.
We experimented for months, trying to build an eerie atmosphere using preserved animals, furniture and broken mirrors, but we found out that the artwork worked best with just water and paint. We discovered the best way of creating shapes by mixing water with different pigments and then throwing them using several different routines. By adding ultra high speed flashes, it was possible to capture the ultimate amount of details.
Thanks to Bruno Schneegass and Wolf Hemmen for aiding in the construction of the room and Milan Drozd + Vincent Wijninga for helping with the perfect routine of throwing the water. A special thanks goes out to Max Lehmann who was a major help during the entire project as an intern at Regime.
Een serie close-ups om te laten zien hoe gedetailleerd het artwork is geworden (100x100 cm) / A series of close-ups to show how incredibly detailed the original size artwork is (100x100 cm).
Max Lehmann, onze stagiair, inspecteert het vijverdoek dat de bodem vormt van de waterdichte studio, net voor de fotosessie / Max Lehmann, our intern inspecting the waterproof tarp that covers the bottom of the studio, moments before starting the actual photo shoot.

Andere projecten / Other projects

Back to Top